sábado, 28 de diciembre de 2013

Lectura: Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents.

Per acabar d'ampliar i completar la nostra informació sobre els usos dels blogs educatius hem llegit el següent llibre: Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents. Un llibre que ens ensenya més a fons sobre aquest món dels blogs. 
Des d'una prespectiva més amplia veiem que en el món en que vivim, han sorgit unes noves paraules, neologismes, com ara blocaire, que és la persona que té un bloc, blogosfera, que és la xarxa social d'un grup de blocs i els seus blocaires, blocs...que per a algunes persones. Estem vivint en un període de transició, al segle XXI.
En aquest món de les noves tecnologies hi ha hagut un gran procés. S'ha passat de la web 1.0 a la web 2.0. D'una banda, la web 1.0 era una web on molt poques persones podien tenir un web personal. D'altre banda la la web 2.0 qualsevol persona pot crear contingut i pot penjar la seva informació a Internet. Això en part, també és gràcies a les eines, les quals han estat molt fàcils i simples a l’hora de facilitar-nos el treball.
Ja no només és el fet de crear un contingut, és el fet d’interactuar i compartir l’ informació amb les altres persones. Els blocs ens han servit per trencar aquest circuit tancat entre professor i alumnes; el qual el professor té una informació a mostrar i l’explica, llavors l’alumne fa veure que ha entès el que el professor li ha explica. 
Els blocs serveixen per pensar, escriure, compartir i participar.
L’Internet també ha estat modificat al llarg dels anys. L’internet de fa uns anys només era adscrit; i en canvi, avui en dia, Internet és multimèdia, audiovisual... 
Fer un bloc no és gens difícil, tenint les plataformes que hi ha tant senzilles com blogger, nireblog, la coctelera i Wordpress, aquest ja és una mica més complicat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario